Intencje implementarne

Intencje implementacyjne, czyli jak skutecznie wzmacniać efekty szkolenia Dobrze określone cele szkolenia, cykl Kolba, dużo praktyki, czy zadania poszkoleniowe…. Na wiele sposobów staramy się przenosić efekty uzyskane na sali szkoleniowej na faktyczne, dobre zmiany w naszym zachowaniu i efektywności tego, czym się zajmujemy. Dlaczego jednak czasem nam się udaje, ale częściej jednak nie?

Read More

12 ZASKAKUJĄCYCH FAKTÓW O GRYWALIZACJI

Co to jest grywalizacja? Według Wikipedii, grywalizacja to wykorzystanie mechaniki znanej np. z gier fabularnych i komputerowych, do modyfikowania zachowań ludzi w sytuacjach niebędących grami, w celu zwiększenia zaangażowania ludzi. Samo pojęcie gracza odnosi się w dzisiejszych czasach do użytkowników: konsoli, konsoli podręcznych (mobilnych), gier komputerowych i/lub gier na aplikacjach mobilnych. Poniższe statystyki zostały opublikowane w książce Reality is Broken (»Rzeczywistość jest zepsuta«) autorstwa Jane McGonigal. 12 ZASKAKUJĄCYCH STATYSTYK ZWIĄZANYCH…

Read More

Octalysis: co napędza naszą motywację?

Octalysis Framework to model praktyczny, który prowadzi nas przez 8 grup motywatorów i pomaga planować angażujące projekty. Warto go zastosować, kiedy planujesz: pojedyńcze wydarzenia, jak szkolenie, czy event dłuższe działania, jak projekt rozwojowy, wdrożenie nowego pracownika, proces zmiany, czy działania budujące wizerunek konkretne działania klientów/pracowników, np. zakup produktu, raportowanie, itp. Model stworzył guru grywalizacji Yu-Kai Chou, który opisał po prostu sposób, w jaki on pracuje planując kolejne swoje projekty.  Poniżej krótki opis wszystkich…

Read More

MAPOWNIK: certyfikowany warsztat The Coaching Maps

Jak pewnie wiecie, Fresh HR uwielbia nowe narzędzia i świeże spojrzenie na zwiększanie efektywności. The Coaching Maps powstał na bazie wieloetapowych badań i jego skuteczność została potwierdzona. Nowoczesna, nieszablonowa i wiarygodna metoda pracy – czyli to, co lubimy najbardziej! Tym bardziej jesteśmy szczęśliwi, że możemy pracować z samymi Twórcami narzędzia i organizować certyfikowane warsztaty dla trenerów i coachów w Polsce: MAPOWNIK. Już w połowie maja zapraszamy na warsztat prowadzony przez Martę…

Read More

Efekt posiadania, czyli o budowaniu zaangażowania pewnych siebie nowicjuszy

Długo nie mogłam rozgryźć tego fenomenu. Zupełnie nie rozumiałam, dlaczego to się dzieje i jak z tym walczyć. A co najgorsze, zupełnie nie dostrzegałam, że i ja sama nie uchroniłam się przed tym zjawiskiem. O czym myślę? O niezwykłej pułapce, którą fachowcy nazywają efektem Krugera-Duninga. Czym jest efekt Krugera-Duninga? To zależność odkryta i opisana przez Justina Krugera i Davida Dunninga, która mówi, że osoby o niskich kwalifikacjach mają tendencję do przeceniania swoich kompetencji,…

Read More

Grywalizacja procesów szkoleniowych – jak wybrać najlepsze rozwiązanie?

W obszarach HR grywalizacja stosowana jest coraz odważniej. Widząc na prawdę dobre efekty zastosowania tego podejścia w marketingu, czy sprzedaży, coraz więcej organizacji rozszerza zastosowanie grywalizacji na mniej oczywiste projekty. Jednym z najlepszych procesów HR, do wkomponowania mechanizmów gier są szkolenia i rozwój pracowników. Efektywność  projektów szkoleniowo – rozwojowych jest często tracona poprzez: Bariery w zastosowaniu nowej wiedzy, czy umiejętności do codziennych obowiązków Nieadekwatność procesu szkoleniowego do rzeczywistości pracownika Brak…

Read More

Efektywność osobista: buduj dobre nawyki

Rozmawiając z ludźmi, często słyszę, że chcieli by coś zrobić, mają jakiś plan, ale… zamiast to robić tracą czas. Może to być tracenie czasu bardziej lub mniej zracjonalizowane (jak sprawdzanie maili co 5 min, bo coś ważnego może przyjść lub po prostu czytanie przysłowiowego „Pudelka”). Za każdym razem pytam: „Czy to jest coś, co robisz nawykowo?” Zwykle okazuje się bowiem, że nasza niefektywność, to po prostu złe nawyki. Jak tylko zaczynam…

Read More

Grywalizacja: wpływ społeczny

Wpływ społeczny (Core Driver 5. Social Influence and Relatedness w modelu grywalizacji biznesu Octalysis) to niezwykła siła, która oddziałuje na każdego z nas. Motywacja płynąca z osób wokół nas (faktyczna, ale także wyobrażona!) jest nie tylko intensywna, ale  także długotrwała. Dlatego warto z niej czerpać z rozwagą i…pełnymi garściami. Obszar motywacji związanej z wpływem społecznym co cała oddzielna dziedzina nauki, więc zamiast wchodzić w jej szczegóły, wspomnę o dosłownie kilku mechanizmach,…

Read More

Grywalizacja: psychologia posiadania

grywalizacja

Posiadanie (org. Ownership & Possession) to Core Driver 4. wg modelu grywalizacji biznesu Octalysis. W tej grupie znajdziemy motywatory odwołujące się do wszystkich naszych psychologicznych mechanizmów związanych z poczuciem posiadania czegoś, potrzebą, aby ulepszać, czy powiększać, to, co już mamy oraz by tego bronić.  Co to może być? Motywatory związane z posiadaniem mogą odwoływać się zarówno do dóbr fizycznych, jak i typowo wirtualnych. Mogą to być dobra o faktycznie wysokiej…

Read More

Grywalizacja: Siła tworzenia i feedbacku

grywalizacja

Siła tworzenia i feedbacku, czyli Core Driver 3. wg modelu Octalysis (ang. empowerment of creativity and feedback), to grupa motywatorów, które możesz wykorzystać planując grywalizację. Opierają się one na procesach tworzenia, szukania nowych rozwiązań, testowania kolejnych dróg i możliwości. Są źródłem pozytywnych emocji , jak radość, czy spełnienie. Towarzyszą często wykonywaniu zadań, które posiadają wiele dobrych rozwiązań a efekty działań są od razu widoczne i możliwe do oceny lub skorygowania. Jest to…

Read More