Cieszę się, że tu dotarłeś/łaś? 🙂 Zapraszam!

Klikając w poniższe linki, możesz pobrać materiały:

  1. Prezentacja na temat grywalizacji: klik
  2. Model Octalysis do uzupełnienia: klik
  3. Formatka opisu uczestników: klik

Tutaj znajduje się wpis dotyczący Core Drivera 5: Social Influence & Relatedness (Wpływ społeczny) : klik

Jak korzystać z formatki opisu uczestnika?

Ważnym krokiem w pracy zgodnie z Human Focused Design (projektowanie zorientowane na człowieka) jest analiza grupy, do której kierujemy nasze działania. Dlatego póki zaczniemy planować wykorzystanie poszczególnych mechanizmów zawsze warto zastanowić się, jakie mamy grupy interesariuszy. Interesariusze to, jak pewnie wiesz, nie tylko uczestnicy naszego szkolenia. To także inne osoby, które mają jakiś interes związany z tym wydarzeniem, jak przełożony uczestnika, osoba z HR, współpracownicy uczestnika, zarząd firmy, być może ktoś jeszcze. Warto się przyjrzeć wszystkim tym grupom, a najważniejszym: przy użyciu załączonej formatki. Wszystko to robimy w kontekście planowanych działań (np. szkolenia), a czasem, jeśli wydarzenie tego wymaga, nawet szerzej – w kontekście środowiska pracy lub zespołu. Kolejne kroki analizy przy użyciu formatki:

  1. Nadanie roboczej nazwy (to wbrew pozorom ważny krok, bo pozwala ją w pewien sposób dookreślić);
  2. Fantazja na temat bodźców docierających do przedstawiciela tej grupy;
  3. Faktyczne (jeśli znamy) lub domniemane cele przedstawiciela tej grupy;
  4. Motywatory, które uznamy, że na osobę z tej grupy zadziałają w największym stopniu. Mogą to być nazwy mechanik, całych kategorii motywatorów lub nawet bardzo specyficzne, konkretne motywatory.

Pamiętaj o naszym małym dodatkowym zadaniu:

Wystarczy wysłać do mnie (biuro@freshhr.pl) nazwy lub krótkie opisy 3 mechanizmów grywalizacji zastosowanych w tym krótkim filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=hBcHemN7BUc 

aby otrzymać 40 PLN do wydania w sklepie Gadżety Trenera (www.gadzetytrenera.pl) wraz z moją osobistą darmową dostawą na terenie Warszawy. Czekam na maila do 11.09.2016 do godz. 24.00.
Nie musisz ograniczać się do mechanizmów opisywanych na warsztacie – kreatywność rządzi! Przy okazji zwróć uwagę, jak dobrze ten filmik jest przygotowany pod kątem odpowiedzi na potrzeby jego grupy docelowej! Ja go uwielbiam!

Pozdrowienia! Ula