Czytajac artykuły Yu-Kai Chou nie mogłam się doczekać aż w końcu otrzymam tę książkę. Pozycja zacna – liczy aż 500 stron! Na poczatku nieco mnie to przeraziło. Kiedy rozpakowałam paczkę z Amazona – mimo podróży przez ocean pachniała nowowścią.

Zaczęłam cztytać. Zakładałam, że zajmie mi to jednak sporo czasu. Ale im bardziej wchodziłam w temat, tym bardziej nie mogłam przestać! Okazało się, że Yu-Kai, poza olbrzymim doświadczeniem, o którym wiedziałam wcześniej, ma także bardzo lekkie pióro. Z niesamowitą wręcz lekkością łaczy naukową wiedzę psychologiczną z własnymi doświadczeniami i tłumaczy na wielu, wielu przykładach. Czytająć kolejne rozdziały myślałam” To jest tak naturalne i logiczne!” I to jest największa zaleta publikacji Yu-Kai – są one przede wszystkim prowadzone przez logikę i praktyczne zastosowanie. Bez skupułów autor łaczy wyniki badań behawiorystów i psychoanalityków! Szuka praktycznych zastosowań nie zwracając uwagi na to skąd ta wiedza pochodzi. Opisując kolejne mechanizmy zawsze ułatwia ich zrozumienie podająć przykłady zarówno ze świata gier komputerowych, jak i wdrożeń biznesowych. Na bieżąco pokazuje praktyczne zastosowanie, nie bojąc się też zwaracać uwagę na ograniczenia.

DSC_0010 15 DSC_0011 16 DSC_0009 15

Kiedy przełożyłam ostatnią stronę w książce „Actionable Gamification. Beyond Points, Badges and Leaderboards” Yu-Kai Chou zrobiło mi się nawet nieco smutno, że tu już… Ale tez skończyłam czytać ją bogatsza o odpowiedzi na wiele pytań.

Polecam tą pozycję wszystkim! Nie tylko fanom i praktykom grywalizacji, ale wszystkim osobom, które w swojej pracy chcą tworzyć angażujące produkty!

Leave a Comment