Zamknij na chwilę oczy i wyobraź sobie, że życie staje się grą, w której masz konkretne misje do osiągnięcia:

  • dowieźć projekt na czas,
  • poprowadzić trudne spotkanie i przekonać zespół do swojego pomysłu,
  • przeanalizować konflikt i zaproponować optymalne rozwiązanie,
  • przychodzić punktualnie na spotkania i kończyć je o czasie…

a za każdy rezultat otrzymujesz adekwatną nagrodę: za czas, za jakość, użyteczność, satysfakcję klienta. Jasno widzisz profil swoich osiągnięć i jednocześnie możesz w każdej chwili zobaczyć, jak radzą sobie inni. Od kogo się uczyć? Kto jest w danej kategorii mistrzem? Co osiągnąłeś, a co odpuściłeś? Co z tym zrobisz w kolejnym zadaniu?

nike+

To nie przesada. W dzisiejszych czasach, póki co na Zachodzie, ale zmiany postępują błyskawicznie i tylko się obejrzymy, a będą już obecne u nas,  możesz śledzić swoje treningi z Nike+, zostać znanym bywalcem na mieście dzięki Foursquare, zdobywać odznaki za oszczędzanie energii dzięki Opower, rozwijać znajomość języków z Duolingo, zmagać się z pracami domowymi (zmywanie, odkurzanie) z ChoreWars lub wypróbować wiele innych spośród setek różnych aplikacji korzystających z grywalizacji w celu wsparcia użytkowników w zrzuceniu zbędnych kilogramów, zapanowania nad domowym budżetem, czy wręcz zgrywalizowania całego życia. Badacze rynkowi przewidują, że do 2016 roku rynek grywalizacyjny będzie wart 2,8mld. dolarów.

Przewiduje się, że rozwiązania grywalizacyjne dla biznesu, zwłaszcza w kontekście zarządzania ludźmi, czeka największy boom. Ku inspiracji do możliwych rozwiązań przytoczę przykład firmy Zillow, internetowego pośrednika nieruchomości, gdzie pracownicy sprzedaży są nagradzani punktami za wykonywanie telefonów sprzedażowych, zamykanie rozmów złożeniem oferty, opiekunowie klienta są rozliczani z wyników satysfakcji klienta i polecania im usług na przyszłość itd. Nic nadzwyczajnego, a jednak?!? Każdy pracownik Zillow, który uzyska pozytywny feedback od klienta / dokona sprzedaży, zostaje ogłoszony bohaterem i na wszystkich ekranach pojawia się jego zdjęcie, dotychczasowe osiągnięcia, wyniki oraz obwieszczenie jego sukcesu. Natychmiastowa reakcja i wszyscy wiedzą, że komuś znów się udało! Lekka formuła, łącząca uznanie, nagrodę, trochę humoru i atrakcyjną formę graficzną sprawiają, że aż chce się tam być!

Fakt jest taki, że większość biznesowych grywalizacji ma charakter rywalizacyjny i opiera się na punktach, odznakach, tablicach wyników jako narzędziach motywacyjnych, ale nie trzeba się do tego ograniczać. Dewizą jednego z dostawców grywalizacji jest hasło „Put Fun to Work”.

My przy wdrażaniu platformy Funtiago mówimy, że „Fun is money & HR can be fresh„.

Na podstawie: http://www.newyorker.com/business/currency/when-work-is-a-game-who-wins

 

Leave a Comment