Według raportu Gartnera nadchodzi czas intensywnego wzrostu zainteresowania wdrażaniem grywalizacji do zarządzania. Do końca tego roku aż 70% spośród największych firm dokona co najmniej jednego takiego wdrożenia – przewiduje się bowiem, że grywalizacja jest w stanie zwiększyć zaangażowanie pracowników aż o 150%. Skąd takie efekty? W raporcie zaproponowane zostały 4 źródła zaangażowania wynikające z zaaplikowania mechanizmów gier do innych procesów:

1. Natychmiastowy feedback. Informacja zwrotna (feedback loops) w grach i zgrywalizowanych procesach jest znacznie mocniej powiązana z podejmowanymi działaniami niż w świecie rzeczywistym. Dzieje się automatycznie i następuje od razu.

2. Uczestnik (pracownik, gracz) ma przed sobą przejrzyste cele i zasady gry. Wie do czego dąży i może intensyfikować swoją skuteczność.

3. Przykuwająca uwagę i angażująca narracja. Praca może przestać być codziennym wykonywaniem zadań – ma szanse stać się misją, wyzwaniem, a nawet przygodą.

4. Orientacja na wynik i osiągnięcia staje się kluczową kompetencją. W grze chodzi przecież o to, żeby wygrać, a dobrze zaprojektowana struktura i zasady gry stawiają przed uczestnikami wyzwania i cele na miarę ich możliwości.

Zachęcam do zapoznania się z całym raportem: http://www.gartner.com/newsroom/id/1629214

 

Leave a Comment